طرز تهیه قهوه ترک + آموزش درست کردن قهوه ترک به صورت تصویری

مدت زمان تقریبی خواندن: 1 دقیقه

1402/07/25

فهرست مطالب

طرز تهیه قهوه ترک

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در اکثر کشورهای خاورمیانه است و دارای مزه و عطری خاص است. برای تهیه قهوه ترک، ابتدا باید قهوه را به صورت بسیار ریز آسیاب کرده و در فنجان مناسب قرار دهیم. سپس شکر مورد نظر را اضافه کرده و آن را با آب جوش سرد کنیم.

در آموزش طرز تهیه قهوه ترک در خدمت شما هستیم، سپس فنجان را بر روی حرارت ملایم قرار داده و با استفاده از قاشق، قهوه را مخلوط کنیم تا شکر حل شود. سپس قهوه را به جوش آورده و هنگام بخار کردن، آن را از حرارت برداریم. قهوه ترک آماده است و می‌توانیم آن را به همراه بیسکوئیت سرو کنیم. طریقه درست کردن قهوه ترک با روش هایی که در آموزش طرز تهیه قهوه ترک به شما می دهیم بسیار آسان است. قهوه ترک با طعم و عطر شگفت انگیزی که دارد، لحظاتی آرامش بخش و لذت بخش را برای ما به ارمغان می‌آورد.

قهوه ترک یکی از نمادهای فرهنگی خاورمیانه است و از قدیمی‌ترین انواع قهوه‌ها محسوب می‌شود. آموزش قهوه ترک در این مقاله بیان شده است. قهوه ترک طرز تهیه مخصوصی دارد، این نوشیدنی با عطر و طعم قوی و خاص خود، طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. قهوه ترک در کشورهای مختلف خاورمیانه مانند ترکیه، ایران، عربستان سعودی، عراق و لبنان بسیار محبوب است و در قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها عرضه می‌شود.

اگر قصد خرید قهوه ترک را دارید می توانید از طریق فروشگاه تام کینز اقدام کنید.

طرز تهیه ی قهوه ترک : برای تهیه قهوه ترک، ابتدا باید قهوه‌ی تازه آسیاب شده را به صورت بسیار ریز آسیاب کنیم تا به اندازه‌ای باشد که به صورت همگن نیز باشد. سپس قهوه را در فنجان مناسب قرار می‌دهیم و مقداری شکر مورد نظر را اضافه می‌کنیم.

چگونگی طرز تهیه قهوه ترک را بدانید سپس با استفاده از آب جوش سرد، قهوه را تا حدود یک سوم فنجان پر کرده و آن را مخلوط می‌کنیم تا شکر حل شود. سپس فنجان را بر روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و با استفاده از قاشق، قهوه را مخلوط می‌کنیم تا بوی عطری قهوه ترک احساس شود. در این مرحله بهتر است قهوه را تقریباً یک دقیقه در حرارت ملایم نگه داشته و مخلوط کنیم.

در نحوه تهیه قهوه ترک سپس قهوه را به جوش می‌آوریم و هنگامی که بخار آن به بیرون خارج می‌شود، آن را از حرارت برداشته و فنجان را پیش رویمان قرار می‌دهیم. قهوه ترک آماده است و می‌توانیم به همراه بیسکوئیت یا شیرینی‌های مختلف سرو کنیم. درست کردن قهوه ترک اینجا انجام شده است.

طرز تهیه قهوه ترک چگونه است

طرز درست کردن قهوه ترک می تواند برای شما جذاب باشد. طرز تهیه قهوه ترک حرفه ای لذت نوشیدن یک فنجان قهوه ترک، لحظاتی آرامش بخش و لذت بخش را برای ما به ارمغان می‌آورد. عطر و طعم خاص قهوه ترک، می‌تواند لحظاتی شگفت انگیز را برای ما به ارمغان بیاورد و ما را به دنیایی از عشق به قهوه سفر کند. بنابراین، قهوه ترک به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار و محبوب در فرهنگ خاورمیانه پا به عرصه جهانی زده است و هر روزه بیشترین طرفداران را به خود جذب می‌کند. طرز تهیه قهوه ترک و خواص آن در این مقاله بیان شده است.

چگونگی طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک مرحله به مرحله

  • تهیه قهوه ترک نیاز به قهوه، آب، قند (اختیاری) و کاسه قهوه ترک دارد.
  • در ابتدا آب را در قوری یا قدر مناسب بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
  • در هنگامی که آب جوشید، حدود ۲ قاشق قهوه را به ظرف اضافه کنید. تعداد قاشق‌ها بسته به تعداد فنجان‌های قهوه که می‌خواهید بسازید، متفاوت می‌تواند باشد.
  • ظرف را با آب گرم (نه جوشیده) پر کرده و آن را در قوری خالی ریخته شده بر روی حرارت بگذارید.
  • در این مرحله، قهوه را به آهستگی به ظرف اضافه کنید. سعی کنید تا زمانی که آب قند به صورت حلقه‌ای روی قهوه ببینید، آب را بر روی قهوه ریخته شده قوت بدهید.
  • حالا قهوه را با دسته قوری هم بزنید تا یک حلقه بزرگ تشکیل شود و قهوه بخوبی مخلوط شود.
  • قهوه را دوباره بر روی حرارت بگذارید و منتظر بمانید تا کف قهوه شکل حلقه باشد و از آب به خارج بیاید.
  • حالا می‌توانید قهوه ترک را از روی حرارت بردارید و آن را در فنجان‌های مورد نظرتان سرو کنید.در اینجا روش مرحله به مرحله تهیه قهوه ترک را بیان کردیم.

نحوه درست کردن قهوه ترک

طرز درست کردن قهوه ترک، این قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران است که در همه مراسم‌ها و جلسات خانوادگی دیده می‌شود. برای درست کردن قهوه ترک ابتدا باید یک قوری کوچک به روی شعله‌ی آتش قرار داده و درون آن دو قاشق قهوه‌ی ترکی ریخته شود. سپس به همراه قهوه، آب جوش هم اضافه می‌شود و مواد را با هم مخلوط می‌کنیم. بعد از آن قوری را از روی شعله برمی‌داریم و به مدت کمی روی شعله قرار می‌دهیم تا قهوه جوش بیاورد. سپس قهوه را در فنجان‌های کوچک سرو می‌کنیم و به همراه یک پیشنهاد شیرینی مانند قند یا شکر به میزان دلخواه ارائه می‌دهیم. روش درست کردن قهوه ترک در اینجا ذکر شد و قهوه ترک آماده برای لذت‌بردن است و طرزدرست کردن قهوه ترک میتواند به شما کمک کند تا با همراهی با دوستان یا در لحظات آرامش از آن لذت ببرید.

نحوه درست کردن قهوه ترک

انواع قهوه ترک تام کینز :

قهوه ترک لایت قهوه ترک مدیوم

قهوه ترک لایت

قهوه ترک لایت یکی از رایج‌ترین نوع قهوه‌های مصرفی در منطقه خاورمیانه است. برای تهیه این قهوه باید از قهوه‌ای با کیفیت بالا استفاده کرد. ابتدا قهوه را به صورت پودرکوب آماده کنید. سپس در یک قوری کوچک آب را به جوش آورده و قهوه مورد نظر را به آب اضافه کنید. سپس قوری را بر روی حرارت کم قرار داده و صبر کنید تا قهوه جا بیفتد و امکان نقل مکان داشتن آن را نداشته باشد. سپس قوری را از روی حرارت برداشته و به همراه یک فنجان سرو کنید. قهوه ترک لایت با مزه‌ای ملایم و عطری دلچسب آماده می‌شود. همچنین میتوانید برای خرید قهوه ترک لایت از تام کینز اقدام کنید.

خرید قهوه ترک لایت

قهوه ترک مدیوم

برای تهیه قهوه ترک مدیوم، ابتدا باید قهوه را آسیاب کنیم تا به ذرات ریز تبدیل شود. سپس یک قاشق قهوه آسیاب شده را در فنجان قهوه‌ساز قرار داده و به آن آب جوش اضافه کنیم. برای طعم دلخواه، می‌توانیم یک قاشق قهوه بیشتر یا کم‌تر استفاده کنیم. سپس فنجان را به روی گاز قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم قهوه بجوشد و روی صفحه گاز جوش بزند. اگر تمایل داریم روی قهوه ترشه ایجاد کنیم، می‌توانیم قبل از روی صفحه گاز جوش بزنیم، یک قاشق قهوه را به فنجان اضافه کنیم. سپس می‌توانیم قهوه را خاموش کنیم و صبر کنیم تا کف قهوه به آرامی باز شود. در انتها، قهوه را در فنجان سرو می‌کنیم و لذت می‌بریم. همچنین میتوانید برای خرید قهوه ترک مدیوم از تام کینز اقدام کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر

برای تهیه قهوه ترک با شیر باید ابتدا قهوه‌ای تازه و خوب کیسه‌بندی شده را در یک قوری قرار داده و به مقداری آب جوش اضافه کرده و بر روی حرارت قرار دهیم. سپس قوری را بر روی حرارت پایین قرار می دهیم تا قهوه بجوشد و بوی مطبوع خود را از خود بیرون بیاورد. بعد از جوشاندن قهوه، شیر را در یک قابلمه به حرارت بالا بگذارید تا به جوانمردی برسد. سپس قهوه بجوشیده را به فنجانی مهمانی بریزید و شیر داغ را به مقداری مناسب بر روی آن ریخته و میل کنید. در نهایت میتوانید از قهوه ترک با شیر خود لذت ببرید و از عطر و طعم مطبوع این نوشیدنی لذت ببرید. درست کردن قهوه ترک با شیر را امتحان کنید و لذت ببرید.

طرز دم کردن قهوه ترک

طرز دم کردن قهوه ترک، دم کردن قهوه ترک یکی از روش‌های سنتی و محبوب برای تهیه قهوه می‌باشد. طریقه دم کردن قهوه ترک در این روش، قهوه به صورت خرد شده و بدون استفاده از دستگاه قهوه‌ساز، در یک قوری کوچک به همراه آب و شکر قرار می‌گیرد. سپس قوری روی یک شعله کم گاز قرار داده می‌شود و اجازه می‌دهیم قهوه به آرامی دم بکشد. آموزش دم کردن قهوه ترک در این روش، طعم و عطر غنی و مطبوعی از قهوه به دست می‌آید. پس از اینکه قهوه دمید، در آموزش نحوه ی دم کردن قهوه ترک آن را در فنجان‌های مناسب ریخته و لذت یک فنجان قهوه ترک در کنار عزیزان خود را تجربه می‌کنیم. نحوه دم کردن قهوه ترک در اینجا بیان شده است که می توانید از آن بهره ببرید و روش دم کردن قهوه ترک را آموزش ببینید.

طرز دم کردن قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی

روش درست کردن قهوه ترک با قهوه جوش، قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در کشورهای خاورمیانه است و طرز تهیه آن نیز به دلیل سادگی و شیوه خاصی که دارد، بسیار معروف است. برای تهیه قهوه ترک، ابتدا باید قهوه جوش مسی را آماده کنید. برای این منظور، قهوه‌ی مورد نظر را به تعداد فنجان‌های مورد نیاز خود در قوری قرار دهید. سپس کمی آب را به قوری اضافه کنید و قوری را بر روی شعله‌ی مشعل قرار دهید. در طرز درست کردن قهوه ترک با قهوه جوش بعد از گذشت حدود دو تا سه دقیقه، شعله‌ی آتش را کم کنید تا قهوه به آرامی جوش بیاید. در طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش مسی پس از جوشیدن قهوه، قشنگ‌ترین و حسابی‌ترین بخش قهوه ترک، ایجاد کف قهوه است. درست کردن قهوه ترک با قهوه جوش آن چنان سخت نیست، برای ایجاد کف، قهوه را به صورت تقسیم شده و با تدریجی اضافه کردن آب به آن به جوش بیاورید. سپس کف قهوه، به صورت یک لایه‌ی شفاف در بالای قهوه ترک شکل می‌گیرد. نحوه درست کردن قهوه ترک با قهوه جوش با این روش امکان پذیر است، در نهایت، تهیه قهوه ترک با قهوه جوش لذت بخش است و بدانید که باید قهوه ترک را در فنجان‌های زیبا ریخته و همراه با شکر سرو کنید. طرز درست کردن قهوه ترک با قهوه جوش برای علاقه مندان به این کار جالب است.

طرز درست کردن قهوه ترک در خانه

طرز تهیه قهوه ترک خانگی برای شما اهمیت زیادی دارد. نحوه درست کردن قهوه ترک در خانه برای درست کردن قهوه ترک در خانه، ابتدا باید آب را در قوری ریخته و آن را بر روی حرارت قرار دهیم تا به جوش برسد. نحوه ی درست کردن قهوه ترک را همه باید بدانند. در همین حین، قهوه را به تعداد فنجان‌های مورد نیاز ما درون فنجان ها بریزیم و سپس شکر را به طعم دلخواه اضافه کنیم. وقتی آب به جوش آمد، آن را روی قهوه فنجان ها ریخته و صبر می‌کنیم تا قهوه در کف کوزه جمع شود. سپس، فنجان‌ها را روی شیشه تازه‌ساز قرار دهیم تا قهوه کمی استوک شود و در انتها، آماده خوردن قهوه ترک خانگی خود هستیم. طرز درست کردن قهوه ترک در خانه برای همه مفید است که بدانند . طرز تهیه قهوه ترک در خانه بدون دستگاه هم انجام می شود کافیست این مقاله را به خوبی مطاله کنید.

طرز تهیه قهوه ترک برای یک نفر

تهیه قهوه ترک یکی از روش‌های محبوب برای طعم‌دهی دقیق و اصیل به قهوه است. برای تهیه قهوه ترک برای یک نفر لازم است ابتدا یک فنجان آب را بر روی شعله کم قرار داده و منتظر شویم تا به جوش بیاید. سپس یک قاشق قهوه را به فنجان آب اضافه کنید و آرام آرام قهوه را تا جایی که باقی نماند حل کنید. سپس فنجان را روی شعله کم قرار داده و منتظر شویم تا قهوه جوش بیاید و روی ظرف قهوه که بالای قهوه قرار دارد نمکی کوچک ریخته شده است برود. پس از آن قهوه را به آرامی خمیرکنید و بر روی شعله کم قرار دهید تا بوی دلچسب قهوه به همه جا پخش شود. در انتها قهوه را در فنجان بریزید و لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه ترک برای یک نفر

طرز تهیه قهوه ترک برای دو نفر

برای تهیه قهوه ترک برای دو نفر، ابتدا لازم است دو فنجان آب را در یک قوری کوچک بریزید و بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس یک قاشق غذاخوری قهوه ترکی را به آب اضافه کرده و آن را همراه با قاشق مخصوص قهوه ترکی به آب بزنید. سپس قوری را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش آید و بعد از چند دقیقه آماده است. قهوه را با کمی قاشق بزنید تا خاکسترها به پایین قهوه بیفتد و سپس آن را به دو فنجان تقسیم کنید. طرز تهیه قهوه ترک خوش طعم را تجربه کنید. قهوه ترک آماده برای سرو است و می توانید با شیرین کننده های مورد علاقه خود مثل شکر یا عسل سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک برای چهار نفر

برای تهیه قهوه ترک برای چهار نفر، از لیست زیر استفاده کنید:

  • ۴ فنجان آب
  • ۴ قاشق کامل قهوه ترکی
  • شکر به میزان دلخواه
  • یک قوری مناسب
  • یک قاشق چوبی
  • یک قاشق سفیدچه یا قاشقی کوچک
  • یک قاشق کوچک برای مخلوط کردن یک دستمال کاغذی جهت پاک کردن لب‌های فنجان

با استفاده از این لیست، می توانید به راحتی قهوه ترک خوشمزه ای برای چهار نفر تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه ترک چگونه است

طرز تهیه قهوه ترک غلیظ

قهوه ترک غلیظ یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های قهوه در ایران است. برای تهیه این قهوه، ابتدا باید قهوه‌ی درشت آسیاب شده را در قوری قرار داده و به آرامی آب را به آن اضافه کرد. سپس قوری را بر روی شعله‌ی گذاشته و با شعله کم باشد تا قهوه جوشیده شود. در این مرحله، قهوه باید تا حدی جوش بخورد که بوی خوش را به نمایانی بیاورد. سپس قوری را از روی شعله برداشته و برای مدتی به آرامی در حال تخت کشیدن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که دانه‌های قهوه به تدریج به انتهای قوری فرو روند و قهوه‌ی غلیظ شود. در پایان، قهوه را در فنجان‌های مناسب بریزید و با لوازم جانبی مانند شکر و شیر سرو کنید. طعم و عطر شگفت انگیز قهوه ترک غلیظ مناسب برای لذت بردن در هر لحظه‌ای است.

طرز تهیه قهوه ترک غلیظ

نحوه خوردن قهوه ترک

برای خوردن قهوه ترک، ابتدا لازم است یک قوری کوچک مناسب برای درست کردن قهوه را انتخاب کنید. سپس قهوه خود را به همراه آب و کمی نبات یا دارچین به قوری اضافه کنید و آن را روی گاز ملایمی قرار دهید تا قهوه به جوش بیاید و رنگ طلایی بسازد. پس از اینکه قهوه جوشید، آن را در فنجان‌های ترکی سفید و یا شیشه‌ای ریخته و برای چند دقیقه صبر کنید تا روغن‌های خامه‌ای به این صورت روی قهوه تشکیل بدهد. در نهایت، قهوه ترک را با لیوان آب خنک و شیرینی مانند محبوبیت ترکیه سرو کنید و با لذت آن را به همراه نان و شیرینی متعدد همچون برنج پودری یا بسکوییت میل کنید

نحوه درست کردن قهوه ترک با دستگاه

برای درست‌کردن قهوه ترک توسط دستگاه، ابتدا باید ظرفیت مناسبی از آب دستگاه را پر کنید. سپس قهوه‌ی ترکی را با استفاده از آسیاب، تازه و به شکلی خرد می‌کنید که دانه‌ها خیلی ریز نباشند. درست کردن قهوه ترک با قهوه ساز آسان است در ادامه قهوه‌ی خردشده را در فیلتر قرار داده و آب گرم شده را روی آن بریزید. بعد از چند دقیقه بجای استفاده از قهوه‌ی پودری، قهوه‌ی ترکی درست شده را به فنجان مناسب بریزید. می‌توانید قهوه را با اضافه کردن شکر و یا به همراه شیر سفید سرو کنید. در نهایت، قهوه ترکی آماده برای لذت بردن از طعم و عطرش می‌باشد. روش درست کردن قهوه ترک با دستگاه امروزه رایج شده است.

طرز تهیه پودر قهوه ترک : برای خرید پودر قهوه ترک میتوانید به مقاله راهنمای خرید قهوه ترک مراجعه کنید که به صورت کامل در این مورد پرداخته است.

فیلم طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

منبع : https://www.youtube.com/

 

بهترین روش درست کردن قهوه ترک

بهترین روش درست کردن قهوه ترک عبارت است از:

  •  اولین چیزی که باید تهیه کنید، قهوه ترک با کیفیت است. ترجیحاً از قهوه تازه و تازه خرد شده استفاده کنید. معمولاً برای هر فنجان قهوه ترک، یک قاشق قهوه استفاده می‌شود. میتوانید برای خرید قهوه ترک از فروشگاه تام کینز استفاده کنید.
  • یک فنجان آب را در یک قوری کوچک بریزید و به جوش بیاورید.
  • آب به جوش آمد، آن را برای چند ثانیه از حرارت بیرون بکشید. اجازه دهید آب کمی خنک شود.
  • قهوه را در فنجان قرار داده و آب را به آرامی روی قهوه بریزید. مواظب باشید قهوه را حرکت ندهید.
  • مخلوط آب و قهوه را بر روی شعله ملایم قرار دهید و یکپارچه بپزید. در این مرحله باید منتظر ظاهر شدن “جیب” قهوه در بالای قهوه باشید. این “جیب” نشان دهنده آماده بودن قهوه برای سرو است.
  • هنگامی که قهوه آماده است، آن را از روی شعله بردارید و با یک قاشق چای خوری از قهوه یا نیم قاشق قهوه در فنجان خود بریزید. این کار به شما امکان می‌دهد تا بتوانید روغن قهوه را همراه با نوشیدن قهوه تجربه کنید.
  • اجازه دهید قهوه چند لحظه در پایین فنجان قرار بگیرد تا رسوبات قهوه در کف فنجان جمع شود.
  • حالا قهوه ترک شما آماده است برای سرو به همراه شیرینی یا شیرینی. لذت ببرید!

این روش بهترین و راحت‌ترین روش درست کردن قهوه ترک است و می‌توانید به طعم و مقدار قهوه خود تغییر دهید تا به سلیقه شخصی خود برسید. قهوه ترک درست کردن آنقدر هم سخت نیست.

بهترین روش درست کردن قهوه ترک

طرز تهیه درست کردن قهوه ترک

برای تهیه درست قهوه ترک، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  •  ابتدا آب را در یک قوری بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.
  • هنگامی که آب به جوش آمد، از حرارت بردارید و قوری را کنار بگذارید.
  • در همین حال، قهوه ترک را در فنجانی بریزید. به طور معمول، برای هر فنجان قهوه، یک قاشق قهوه استفاده کنید.
  • سپس، آب جوش را به همراه یک قاشق به فنجان قهوه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.
  • فنجان را بر روی حرارت قرار دهید و آن را بجوشانید، سپس آتش را کم کنید و قهوه را برای چند دقیقه بجوشانید.
  • پس از آن، فنجان را از حرارت بردارید و چند دقیقه صبر کنید تا کف درست قهوه به آرامی به پایین بیاید.
  • می توانید برای تقویت طعم قهوه، شکر یا به ویژه زعفران اضافه کنید.
  • در نهایت، قهوه را با فنجانهای دیگر سرو کنید و لذت ببرید.

از این روش ساده می توانید برای تهیه قهوه ترک در منزل استفاده کنید و از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.

نحوه سرو قهوه ترک

در زیر نکات لازم برای نحوه سرو قهوه ترک آمده است:

۱. مواد لازم:
– قهوه ترکی: یک قاشق غذاخوری برای هر فنجان قهوه
– آب: یک فنجان برای هر فنجان قهوه
– شکر: به طعم دلخواه

۲. تهیه قهوه ترک:
– در یک قوری کوچک، آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید.
– یک قاشق غذاخوری قهوه ترکی را به آب جوش اضافه کنید و آن را هم زنید تا قهوه به آب مخلوط شود.
– قوری را مجدداً روی حرارت قرار داده و به تندی متوسط در حالی که قهوه در داخل به جوش می‌آید مخلوط کنید. در این مرحله، نباید قهوه قوی بجوشد.
– قهوه را از روی حرارت برداشته و یک دقیقه صبر کنید تا روغن قهوه روی سطح تشکیل شود.

۳. سرو قهوه ترک:
– قهوه ترک آماده را به فنجان قهوه بریزید.
– شکر را به طعم دلخواه به قهوه اضافه کنید و آن را هم بزنید تا قند کاملاً در قهوه حل شود.
– قهوه ترک را همراه با یک لیوان آب سرد، و یک قطعه قند سرو کنید.

۴. لحظاتی آرامش:
– با لذت قهوه ترک را بنوشید و از لحظات آرامش و آرومی لذت ببرید.

توجه: در هنگام تهیه قهوه ترک، به حجم آب و میزان قهوه ترک دقت کنید تا نسبت صحیح بین آنها حفظ شود و قهوه ترک به خوبی مزه خود را داشته باشد.

نحوه سرو قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک با جزوه

طرز تهیه قهوه ترک با جزوه :

۱. ابتدا آب را در یک قوری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
۲. در هنگامی که آب جوشید، قوری را از روی حرارت بردارید و یک قاشق قهوه ترکی را به آب اضافه کنید.
۳. قاشق را در قوری حرکت دهید تا قهوه مخلوط شود و سپس قوری را بر روی حرارت برگردانید.
۴. حالا به صورت مداوم قوری را به جلو و عقب حرکت دهید تا قهوه به سطح قوری بالا بیاید.
۵. وقتی قهوه به سطح قوری برسد، قوری را از روی حرارت بردارید و کمی صبر کنید تا دانه‌های قهوه به پایین فرو روند.
۶. حالا می‌توانید قهوه ترک را در فنجان‌های قهوه سرو کنید.
۷. قهوه ترک را می توانید با عسل یا شکر به دلخواهتان شیرین کنید.
۸. لذت بردن از قهوه ترک فراموش نکنید!

بهترین روش تهیه قهوه ترک خرید قهوه ترک تام کینز است که با تنوع بی نظیر انواع قهوه در خدمت شماست.

نحوه صحیح درست کردن قهوه ترک

۱. قهوه تازه آسیاب شده
۲. آب تازه و سرد
۳. قوری
۴. فیلتر قهوه
۵. قاشق چایخوری
۶. قهوه ساز ترکی

– ابتدا قوری را با آب بشویید تا از هرگونه آلودگی پاک شود.
– سپس آب را در قوری ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.
– در حین انتظار برای جوشاندن آب، قهوه را آسیاب کنید.
– هنگامی که آب به جوش آمد، یک قاشق چایخوری از قهوه را در فیلتر قهوه قرار دهید.
– فیلتر را به قوری قرار دهید و آب جوشیده را به آرامی روی قهوه بریزید.
– قوری را روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا قهوه در فیلتر قرار گیرد و آب آن به قوری ریخته شود.
– قهوه را به مدت چند دقیقه بجوشانید و سپس از حرارت بردارید.
– هنگام سرو، قهوه را به فنجان‌ها ریخته و لذت ببرید.

توجه داشته باشید که زمان و میزان قهوه می‌تواند به سلیقه شما بستگی داشته باشد، بنابراین اگر قهوه قوی تر می‌پسندید، می‌توانید مقدار قهوه را افزایش دهید و در صورتی که قهوه رقیق‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید مقدار آن را کم کنید.

طرز تهیه قهوه ترک در کافی شاپ

قهوه ترک یکی از قهوه های محبوب و معروف در ایران است و در بسیاری از کافی شاپ‌ها در سراسر کشور سرو می‌شود. برای تهیه قهوه ترک در یک کافی شاپ، ابتدا نیاز است تا قهوه را به طور دقیق اندازه‌گیری کنیم و برای همین از یک قاشق قهوه استفاده می‌کنیم. پس از آن، قهوه را به همراه آب درون قهوه‌ساز قرار می‌دهیم و قهوه‌ساز را روی آتش گاز قرار می‌دهیم. با گردش دادن به قهوه‌ساز، قهوه کاملاً مخلوط شده و در زیر قهوه‌ساز یک حباب کوچک شکل می‌گیرد. سپس قهوه را از روی آتش برداشته و در کوپی و یا فنجان مناسب سرو می‌کنیم. برای لذت بیشتر، می‌توان این قهوه را همراه با شیرینی یا چیزی که به تلفیقی خوشمزه و دلپذیر باشد، سرو کرد.

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

تهیه قهوه ترک به روش سنتی و اصیل از ترکیه و مناطق شرقی کشورهای عربی است. آموزش طرز تهیه قهوه ترک روی گاز برای تهیه این نوع قهوه، ابتدا باید قهوه را به طور ریز خرد کنیم و سپس در قوری یا قهوه‌جوش گذاشته و روی آتش یا گاز برای جوشاندن قرار دهیم. در این مرحله، می‌توانیم قهوه را با شکر یا بدون شکر تهیه کنیم، به تفاوت در سلیقه افراد بستگی دارد. بعد از جوش آمدن قهوه و از بین رفتن بخارها، آن را به جای دم کردن روی آتش نگه می‌داریم تا به مرحله بجا آمدن بخارها و تشکیل کف بر روی قهوه برسیم. قهوه ترک آماده مصرف است و می‌توان آن را در فنجان‌های چینی یا شیشه‌ای سرو کرد. قهوه ترک با طعم مطلوب و عطر دلچسب خود محبوبیت زیادی در بین دوستداران قهوه دارد و به عنوان یک آیینه و رسم در جشن‌ها و مراسم‌های خاص در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه ساز برقی

  •  گذاشتن آب مورد نیاز در قسمت آب قهوه ساز برقی
  • اندازه گیری مقدار مورد نیاز قهوه و خرد کردن آن به اندازه مناسب
  • قرار دادن قهوه خرد شده در قسمت قهوه ساز برقی و تراز کردن آن
  • تنظیم دمای آب قهوه ساز برقی در حد مناسب (معمولاً حدود ۹۰-۹۵ درجه سانتیگراد)
  • روشن کردن قهوه ساز برقی و شروع عملیات تهیه قهوه
  • صبر کردن تا آب به جوش بیاید و قهوه تهیه شود
  • خاموش کردن قهوه ساز برقی و صبر کردن تا دمای قهوه کمی پایین بیاید
  • سرو کردن قهوه در فنجان‌های مناسب و لذت بردن از قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز بدون قهوه جوش

تهیه قهوه ترک بدون قهوه جوش با استفاده از گاز نیاز به چند مرحله ساده دارد. ابتدا قهوه را به اندازه مورد نیاز در قوری ملایمی ریخته و از روی حرارت گاز قابل تنظیم قوری را قرار دهید. در این مرحله، آب همراه با قهوه دمیده می‌شود، به این معنا که آب دماندهی می‌شود اما قابلیت جوشیدن ندارد. بعد از چند دقیقه، قوری را از روی حرارت برداشت کرده و به آرامی محتویات آن را تخلیه کنید. سپس قوری را دوباره روی حرارت قرار دهید تا آب داخل قوری جوش بیفتد. پس از چند لحظه، گاز را خاموش کنید و قهوه آماده برای سرو است. این روش ساده برای تهیه قهوه ترک بدون نیاز به قهوه جوش کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و می‌تواند به راحتی در منزل اجرا شود.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر با موکاپات

  •  قهوه ترک را با استفاده از موکاپات تهیه کنید. برای این کار، موکاپات را با آب پر کنید و قهوه ترک را در بازوی قهوه‌ساز قرار دهید.
  • موکاپات را روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا قهوه جوشیده شود و ترک به بالا بلند شود.
  • در همین حین، شیر را در یک قابلمه جداگانه بر روی حرارت قرار دهید و آن را گرم کنید.
  • وقتی قهوه جوشیده شد، موکاپات را از حرارت بردارید و قهوه را با لیوان سرو کنید.
  • حالا شیر گرم را به قهوه اضافه کنید. می‌توانید مقداری از شیر را تا میلیمتر نزدیک آب جوش قهوه بریزید تا فرم بلورینه‌ای برای قهوه ایجاد شود.
  • برای افزودن طعم و عطر به قهوه، می‌توانید شکر یا شیرین کننده مورد علاقه‌تان را اضافه کنید.
  • قهوه ترک با شیر آماده است! می‌توانید آن را گرم یا سرد در لیوان سرو کنید و با یک تکه قهوه‌سازی تزیین کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش روی گاز

  •  قهوه جوش را در یک قوری مخصوص قهوه ترک قرار دهید.
  •  آب را در قوری بریزید تا کمی بیشتر از تعداد فنجان‌هایی که می‌خواهید بریزید.
  • قوری را روی حرارت قرار داده و گاز را روشن کنید.
  • با استفاده از قاشق چایخوری، یک قاشق قهوه را به قوری اضافه کنید.
  • قوری را روی آتش قرار داده و اجازه دهید قهوه جوش شود.
  • حین جوشاندن قهوه، آن را به آرامی هم بزنید تا ترک‌هایش درست شوند.
  • هنگامی که قهوه شروع به جوشیدن می‌کند، حرارت را کم کرده و چند ثانیه صبر کنید.
  • قهوه را دوباره به جوش بیاورید و سپس آن را از روی حرارت بردارید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا ترک‌های قهوه به پایین بیایند.
  • قهوه را با فنجان سرو کنید و لذت ببرید!

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه اسپرسوساز

طرز تهیه قهوه ترک با دستگاه اسپرسوساز تفاوتی نسبت به روش‌های سنتی دارد. برای شروع، باید دستگاه اسپرسوساز را با آب پر کرده و آن را روشن کنید تا داغ شود. در این مدت، یک قاشق قهوه را با قهوه ترک پر کرده و آن را در فنجان قهوه قرار دهید. سپس، فشار دستگاه را تنظیم کنید و آن را روی فنجان قهوه بگذارید. قهوه ترک به صورت آهسته و با فشار بخار از دستگاه عبور می کند و در فنجان قهوه جمع می شود. بعد از اتمام عبور قهوه ترک، دستگاه را خاموش کنید و با لذت قهوه ترک تازه و شیرین خود را در فنجان بچشید.

طرز تهیه قهوه ترک با قوری

۱. قهوه ترکی: ۲ قاشق غذاخوری قهوه ترکی را در قوری قرار دهید. برای طعم دلخواه، می توانید مقدار قهوه را تنظیم کنید.
۲. آب: آب را به قوری اضافه کنید و به میزان دلخواه خود پر کنید. معمولاً برای هر قاشق غذاخوری قهوه، یک فنجان آب لازم است.
۳. شکر: در صورت تمایل به قهوه شیرین، می توانید شکر را به طعم دلخواهتان اضافه کنید. معمولاً یک قاشق چایخوری شکر به اندازه کافی است.
۴. مخلوط کنید: قوری را روی شعله ملایم قرار دهید و محصول را به آرامی هم بزنید تا قهوه درون آب حل شود. می توانید از قاشق چوبی یا مختصات قهوه استفاده کنید تا قهوه را هم بزنید.
۵. دم کردن: قهوه را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا به جوش آید. وقتی که بخار قهوه به سطح قوری می رسد، آتش را کم کنید و به آرامی قوری را حرکت دهید تا قهوه به آرامی جا بیافتد. این کار را چندین بار تکرار کنید.
۶. سرو و نکات تزئینی: قهوه را به فنجان های قهوه سرو کنید و می توانید با کنار قهوه پاره شدنی ها، شیرینی یا شکلات تزئین کنید. همچنین می توانید قهوه را با همراهی یک لیوان آب نعناع سرو کنید تا طعم قهوه را تقویت کنید.
۷. لذت ببرید: حالا می توانید قهوه ترکی خود را لذت ببرید. با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید و لحظاتی دلپذیر را تجربه کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با خامه

برای تهیه قهوه ترک با خامه، ابتدا لیست مواد لازم را تهیه کنید:

– قهوه ترک: ۲ قاشق غذاخوری
– آب: ۲ فنجان
– شکر: به میزان دلخواه
– خامه: به میزان دلخواه

حالا با استفاده از لیست زیر، دستور تهیه را دنبال کنید:

۱. قهوه ترک را به گلوله ای در آورده و در یک فنجان قرار دهید.
۲. آب را در یک قوری به جوش آورده و سپس آن را بر روی قهوه ریخته و به سرعت درون قهوه حرکت دهید تا قهوه به خوبی مخلوط شود و کف ظرف به سفیدی برسد.
۳. قهوه را بر روی حرارت ملایمی قرار دهید و آن را تا زمانی که حباب های کوچکی به شکل توده ای بالای سطح قهوه تشکیل شود، ادامه دهید. سپس آتش را خاموش کنید.
۴. قهوه را به فنجان ها ریخته و اگر میل داشته باشید شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید.
۵. با استفاده از قاشق، خامه را به دلخواه بر روی قهوه اضافه کنید و سپس می توانید لذت استفاده از قهوه ترک با خامه را ببرید.

توجه داشته باشید که میزان قهوه، شکر و خامه را می توان به سلیقه خودتان تنظیم کرد. همچنین، می توانید به جای خامه، شیر یا شکلات را برای تهیه قهوه ترک با خامه استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش برقی

  • در ابتدا، قهوه جوش برقی را به طور معمول روشن کنید و در آن آب بریزید تا داغ شود.
  • قهوه ترکی را به مقدار مورد نیاز (یک قاشق غذاخوری برای هر فنجان) به قهوه جوش اضافه کنید.
  • با استفاده از قاشق یا قهوه‌جمع کن، قهوه را به آرامی هم بزنید تا به شکل یک ماسه ظاهر شود.
  • به آرامی، قاشق را از روی قهوه بردارید و قهوه را دوباره به آرامی هم بزنید.
  • قهوه را بر روی قهوه جوش گذاشته و درب را ببندید تا بخار قهوه حباب های زیادی ایجاد کند.
  • با توجه به نیاز خود، انتظار کنید تا قهوه به جوش برسد (حدود ۲-۳ دقیقه).
  • سپس قهوه را از روی حرارت بردارید و چند لحظه صبر کنید تا کاهش یابد.
  • قهوه ترکی آماده است. آن را ریخته و سرو کنید.
  • پیشنهاد می‌شود قهوه را در فنجان‌هایی با شکل و سایز خاص سرو کنید و در کنار آن، شکر یا خرما را نیز داشته باشید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش گازی

  • در هنگام تهیه قهوه ترک با قهوه جوش گازی، ابتدا قهوه‌جوش را روی شعله گاز قرار دهید.
  • سپس برای تهیه تقریباً دو لیوان قهوه، دو لیوان آب را در قهوه‌جوش بریزید.
  • در کاسه‌ای دیگر، دو قاشق قهوه ترکی را قرار دهید. اگر می‌خواهید قهوه ترکی غلیظ‌تری بسازید، می‌توانید مقدار قهوه را افزایش دهید.
  • سپس قاشقی قهوه‌ای را برای مخلوط کردن قهوه به کار ببرید.
  • بعد از اینکه آب در قهوه‌جوش گازی جوشید، کاسه حاوی قهوه را به آرامی به آن اضافه کنید. در این مرحله، توصیه می‌شود قاشق را حول محور قهوه حرکت داده و آرام‌آرام قهوه را به آب اضافه کنید.
  • حرکت قاشق را تا زمانی ادامه دهید که قهوه کاملاً مخلوط شده و بر روی آب تشکیل توده‌ای کرده باشد.
  • حالا قهوه ترکی را بر روی شعله گازی قرار دهید و بگذارید جوشیده و زمانی که شروع به افزایش حجم می‌کند، شعله گاز را کم کنید.
  • بعد از جوشیدن قهوه، آن را از روی آتش برداشته و چند دقیقه صبر کنید تا دانه‌های قهوه به آرامی به کف قهوه‌جوش رسیده و ته قهوه را روشن کنند.
  • در آخر، قهوه‌جوش را از روی شعله گازی برداشته و قهوه ترکی تازه و آماده را در فنجان‌های مناسب سرو کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با چای ساز

۱. قهوه ترک
– قهوه خشک ترک: ۲ قاشق غذا خوری
– آب: ۲ فنجان
– شکر (اختیاری): به طعم دلخواه

۲. چای ساز
– چای ساز: ۱ عدد

۳. لیوان یا استکان
– لیوان یا استکان: ۱ عدد

۴. قاشق
– قاشق غذا خوری: ۱ عدد

۵. آب جوش

۶. لیوان آب سرد (برای تمام‌کردن قهوه)
– آب سرد: به مقدار دلخواه

۷. نیم‌قاشق

۸. شکر (اختیاری)

۹. قوری
– قوری: ۱ عدد

۱۰. قهوه‌ جوش (اختیاری)

۱۱. لیوان آب سرد

۱۲. قهوه دم کرده (اختیاری)

طرز تهیه قهوه ترک با کف زیاد

۱. قهوه ترکی: ۳ قاشق غذاخوری
۲. آب: ۱ پیمانه
۳. شکر: به میزان دلخواه
۴. کف زیاد: برای هر لیوان قهوه ترکی

مواد لازم را آماده کنید و سپس به مراحل زیر عمل کنید:

۱. یک قوری کوچک یا قهوه‌جوش را روی حرارت قرار دهید.
۲. آب را به قوری اضافه کنید و قهوه را به آن اضافه کنید.
۳. نصف شکر را به قوری اضافه کنید و آن را به آرامی هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود.
۴. قهوه را روی حرارت بگذارید و زمانی که شروع به جوش آمد، آن را نصف حرارت کنید و اجازه دهید در حالتی که کف زیاد شده، بجوشد و کف را ایجاد کند.
۵. قهوه را از حرارت بردارید و یک دقیقه بگذارید تا کف به زیر قوری فرو رود.
۶. قهوه را به لیوان‌های ترکی ریخته و همراه با آب نبات و شیرینی سرو کنید.

توجه داشته باشید که میزان قهوه و کف زیاد به سلیقه شما بستگی دارد. با تمرین و تجربه، می‌توانید مطابق ترجیحات خود قهوه ترکی مورد علاقه خود را تهیه کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با شیر و خامه

– تهیه مواد و ابزار مورد نیاز:
۱. قهوه ترک: ۱ قاشق غذاخوری
۲. آب: ۱ فنجان
۳. شیر: ۱ فنجان
۴. خامه: ۲ قاشق غذاخوری
۵. قند (اختیاری): به میزان دلخواه
۶. قوری کوچک
۷. فنجان‌های قهوه ای

– مراحل تهیه:
۱. قهوه ترک را در قندان قرار دهید.
۲. آب را به قندان اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا قهوه طعمی ملایم بگیرد.
۳. قوری را بر روی حرارت قرار دهید و قهوه را در قوری بریزید.
۴. حرارت را روشن کنید و آب قوری را به جوش آورید.
۵. با استفاده از قاشق، قهوه را مخلوط کنید و آن را در حال جوش نگه دارید تا بخار به بالا برود (حدود ۲-۳ دقیقه).
۶. در همین حین، شیر را در یک قابلمه کوچک گرم کنید و به جوش بیاورید.
۷. خامه را به شیر اضافه کنید و آن را همزن کنید تا مخلوط شود.
۸. قهوه را از روی حرارت بردارید و به فنجان‌های قهوه ای بریزید.
۹. سپس شیر و خامه را به آرامی روی قهوه بریزید تا لایه‌ای از خامه در بالای قهوه تشکیل شود.
۱۰. اگر دوست دارید، می توانید قند را به سلیقه خود اضافه کنید.
۱۱. قهوه ترک با شیر و خامه حاضر است. با یک قاشق مخلوط کنید و لذت ببرید.

طرز تهیه قهوه ترکی استانبولی

  •  آب
  • قهوه ترکی (به تعداد افراد حضوری)
  • شکر (اختیاری)
  • قوری آب
  • فنجان یا استکان برای سرو
  • قهوه ساز ترکی

طرز تهیه قهوه ترک پر کف

۱. آب را در قوری بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.
۲. در حالی که آب به جوش می آید، یک لیوان قهوه ترکی را در ظرف قهوه قرار دهید.
۳. یک قاشق چایخوری از قهوه را در لیوان قرار دهید.
۴. یک قاشق چایخوری از قهوه را در لیوان قرار دهید.
۵. لیوان را با دسته قهوه ترکی محکم بپیچید و در ظرف قهوه‌ای قرار دهید.
۶. ظرف قهوه را روی گاز یا روکش قرار دهید و آن را روشن کنید.
۷. چند دقیقه صبر کنید تا قهوه ترکی جوش بزند و بوی خوبی از آن بیاید.
۸. پس از جوش آمدن قهوه، ظرف قهوه را از روکش بردارید.
۹. چند دقیقه صبر کنید تا کاهش یابد و بوی خوبی از آن بیاید.
۱۰. قهوه را در لیوان‌های قهوه‌ بریزید و لذت ببرید.

توجه داشته باشید که طرز تهیه قهوه ترکی ممکن است در هر خانه و با توجه به سلیقه شما متفاوت باشد.

طرز تهیه قهوه ترک با پیچر

  • آب را در یک قوری بزرگ بریزید و آن را به جوش آورید.
  • در حین انتظار برای جوش آمدن آب، قهوه را با استفاده از چرخه قهوه به خرد کرده و در پیچر بریزید. برای هر فنجان قهوه حدود یک قاشق غذاخوری قهوه استفاده کنید.
  • وقتی آب جوشید، از روی حرارت بردارید و کمی برای خنک شدن صبر کنید (حدود ۳۰ ثانیه).
  • سپس آب را به پیچر بریزید تا آن را پر کنید. اگر میخواهید قهوه قوی تری داشته باشید، میتوانید کمی بیشتر از حجم آب را اضافه کنید.
  • قهوه را با استفاده از قاشق چایخوری به مخلوط کنید تا همه قهوه در آب حل شود.
  • پیچر را روی حرارت بر بگذارید و در حالی که داغ میشود، به آرامی و به طور مداوم قاشق را در پیچر حرکت دهید تا بالای قهوه کف بشکند و روی ظرف بشود.
  • زمانی که قهوه به جوش آمد، از روی حرارت بردارید.
  • چند دقیقه منتظر بمانید تا کرک قهوه ساکن شود و قهوه در پیچر بازتر شود.
  • قهوه ترک آماده است! آن را به فنجان ها بریزید و اگر دوست دارید، میتوانید با یک قاشق شکر یا عسل شیرین کنید.
  • لذت ببرید!

طرز تهیه قهوه ترک تلخ

برای طرز تهیه قهوه ترک تلخ، می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید:

۱. آب: ۲ فنجان آب را در یک قوری بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید.
۲. قهوه: ۲ قاشق غذاخوری قهوه ترکی را به قوری اضافه کنید. اگر دوست دارید قهوه شما تلخ تر شود، می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید.
۳. شکر: به دلخواه، می‌توانید یک و نیم قاشق غذاخوری شکر را به قهوه اضافه کنید.
۴. نوشیدنی: قهوه را به مدت ۲-۳ دقیقه روی حرارت بگذارید تا قهوه بجوشد و تشکیل کف‌کند. سپس حرارت را کم کنید و قهوه را برای چند دقیقه دیگر به آرامی جا بگذارید. در این مرحله، می‌توانید یک قاشق غذاخوری آب سرد به قهوه اضافه کنید تا کف کند قهوه به پایین بیاید.
۵. سرو و نوشیدنی: قهوه ترکی آماده است! در لیوان‌های ترکی یا فنجان‌های کوچک، قهوه را سرو کنید. همچنین، با تهیه همراهی‌های مناسب مانند شیرینی یا حلوا، لذت بیشتری از قهوه ترکی خود ببرید.

لازم به ذکر است که می‌توانید مقادیر مواد را به سلیقه خود تغییر دهید و قهوه ترکی را با شیرینی‌ها یا ترکیبات دیگر مانند زعفران تزیین کنید.

 

آموزش تصویری طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک تصویری

 

طرز تهیه خوشمزه ترین قهوه ترک

۱. قهوه‌ی تازه را تهیه کنید. بهتر است از قهوه‌ی تازه استفاده کنید تا طعم بهتری داشته باشد.

۲. قهوه را در دستگاهی بریزید و دستگاه را به حرارت بیاورید.

۳. هنگام جوشاندن، آروم و به طرف مرکز قهوه را هم می‌زنیم تا تشکیل گلوله‌های کوچکی بگیرد.

۴. سریعاً دستگاه را از روی حرارت بردارید و قهوه را تازه ترک خود را اضافه کنید. این قسمت می‌تواند برای افزودن شیر، قند و یا اسانس طعم‌دهنده نیز استفاده شود.

۵. قهوه را تا زمانی که کف تشکیل شود، با هم می‌زنیم.

۶. دیگ قهوه را روی حرارت ملایم قرار داده و در صورت لزوم، هر چند دقیقه یکبار آن را حرکت دهید تا گلوله‌ها به آرامی در دیگ حرکت کنند.

۷. با صبر منتظر باشید تا قهوه به طعم و عطر مناسب برسد.

۸. قهوه را همراه با لیوان‌های خالی و شیرینی های خوشمزه به میز ببرید و از طعم خوشایند قهوه لذت ببرید.

توصیه می‌شود قهوه را در لیوان‌های چرب نشده و ظرف تمیز سرو کنید تا طعم و عطر قهوه بهتر به دست بیاید. همچنین، می‌توانید با اضافه کردن قند، شیر و یا اسانس‌های مختلف، طعم و رنگ قهوه را تغییر دهید و به سلیقه خودتان بپزید.

 

طرز تهیه قهوه ترک ذغالی

– یک قوری ترک
– آب
– قهوه خرد شده
– ذغال چوبی
– سفره نرم
– یک قاشق چوبی یا فلزی
– قند یا شکر (اختیاری)
– فنجانهای قهوه

طرز تهیه قهوه ترک ذغالی

طرز تهیه قهوه ترک رژیمی

۱. قهوه ترک رژیمی را با استفاده از برند قهوه ترک رژیمی مورد نظرتان تهیه کنید.
۲. آب را بر روی شعله متوسط قرار دهید تا جوش بیاید.
۳. یک قاشق قهوه ترک رژیمی را به فنجان اضافه کنید.
۴. آب جوش را به آرامی روی قهوه ریخته و مخلوط کنید تا قهوه به آرامی حل شود.
۵. قهوه را دوباره روی شعله متوسط قرار دهید و منتظر بمانید تا ظرف زیر قهوه شروع به جوش کردن و برخورد باشد.
۶. آماده برداشتن قهوه از روی شعله باشید. هنگامی که قهوه برخورد می کند، آن را از روی شعله برداشته و چند دقیقه صبر کنید تا کف قهوه به ته فنجان نشیند.
۷. حالا قهوه ترک رژیمی آماده است. می توانید آن را با عسل یا شکر قند رژیمی مصرف کنید.

طرز تهیه قهوه ترک رژیمی

طرز تهیه قهوه ترک شکلاتی

برای تهیه قهوه ترک شکلاتی، میتوانید از لیست زیر استفاده کنید:

۱. قهوه ترک: ۲ قاشق غذاخوری
۲. شکلات تلخ: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری (بسته به ترجیح شما به شیرینی)
۳. آب: ۲ لیوان
۴. شکر: به مقدار لازم
۵. عرق وانیل: ۱ قاشق چایخوری (اختیاری)
۶. اسپرسو ساز قهوه ترکی

نکته: میتوانید نیمی از آب را با شیر نیز جایگزین کنید.

با استفاده از این لیست، میتوانید به طور دقیق قهوه ترک شکلاتی را تهیه کنید. بهتر است دستورالعمل تهیه را از راهنمای سازنده اسپرسو ساز قهوه ترکی خود مطالعه کنید و به توصیه های خاص آن عمل کنید.

طرز تهیه قهوه ترک زعفرانی

طرز تهیه قهوه ترک با زعفران به شرح زیر است:
– آب
– قهوه ترک
– زعفران
– شکر (اختیاری)
– قوری
– فنجان

۱. در قوری مقداری آب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
۲. در هنگام انتظار برای جوش آب، یک قاشق قهوه ترک در فنجان قرار دهید.
۳. به فنجان اضافه کنید یک قاشق زعفران. می توانید مقدار زعفران را براساس ذائقه خود تنظیم کنید.
۴. اگر می خواهید قهوه شیرین باشد، می توانید مقداری شکر به طعم خود اضافه کنید.
۵. هنگامی که آب جوشید، آب را از روی حرارت بردارید و به آرامی آب جوش را روی مخلوط قهوه و زعفران بریزید.
۶. با استفاده از قاشق یا قاشق چای، مخلوط را به طور مداوم تا زمانی که کف فنجان سفید و حاکم شود مخلوط کنید.
۷. در حالی که قهوه هنوز گرم است، آن را بنوشید. قهوه ترک زعفرانی آماده است!

توصیه می شود قهوه ترک را با حلوا یا شیرینی سرو کنید، به خصوص اگر در ماه رمضان قهوه ترک زعفرانی را مصرف می کنید. اما این اختیاری است و به ذائقه شما بستگی دارد.

 

نتیجه گیری

در این مقاله انواع طرز تهیه قهوه ترک به صورت سنتی و جدید ارائه شد،در ادامه با روش های دیگری در خدمت شما هستیم و بزودی روش های دیگر طرز تهیه قهوه ترک را آموزش میدهیم. پس باما همراه باشید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط

راهنمای خرید بهترین چای ماسالا + لیست قیمت

فهرست مطالب۱ راهنمای خرید چای ماسالا۲ خرید چای ماسالا۲.۱ خرید چای ماسالا آنلاین۲.۲ خرید چای ماسالا اصل۲.۳ خرید چای ماسالا […]

ادامه مطلب

خواص و فواید قهوه ربوستا که باید بدانید

فهرست مطالب۱ خواص قهوه ربوستا۱.۱ خواص قهوه ربوستا برای لاغری۱.۲ خواص قهوه ربوستا برای زنان۱.۳ خواص قهوه ربوستا برای مردان۲ […]

ادامه مطلب

فرق قهوه عربیکا و روبوستا در چیست

فهرست مطالب۱ قهوه عربیکا چیست۲ قهوه روبوستا چیست۳ فرق قهوه عربیکا و روبوستا۳.۱ قیمت قهوه عربیکا و روبوستا قهوه عربیکا […]

ادامه مطلب
مقالات مرتبط

راهنمای خرید بهترین چای ماسالا + لیست قیمت

فهرست مطالب۱ راهنمای خرید چای ماسالا۲ خرید چای ماسالا۲.۱ خرید چای ماسالا آنلاین۲.۲ خرید چای ماسالا اصل۲.۳ خرید چای ماسالا […]

ادامه مطلب

خواص و فواید قهوه ربوستا که باید بدانید

فهرست مطالب۱ خواص قهوه ربوستا۱.۱ خواص قهوه ربوستا برای لاغری۱.۲ خواص قهوه ربوستا برای زنان۱.۳ خواص قهوه ربوستا برای مردان۲ […]

ادامه مطلب

فرق قهوه عربیکا و روبوستا در چیست

فهرست مطالب۱ قهوه عربیکا چیست۲ قهوه روبوستا چیست۳ فرق قهوه عربیکا و روبوستا۳.۱ قیمت قهوه عربیکا و روبوستا قهوه عربیکا […]

ادامه مطلب

محصولات مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *